עורך דין תאונות דרכים

תאונות דרכים הנן אירוע יום יומי (לצערנו) כאשר מידי שנה מספר תאונות הדרכים רק עולה. אנשים נמצאים בלחץ נוהגים מהר, ולעיתים גם לא מצייתים לחוקי התנועה או מקלים ראש בציות לתמרורים ורמזורים. התוצאה במקרה "הטוב" הינה רק פגיעה ברכב וברכוש, במקרה הגרוע, פציעה של המעורבים בתאונה ולעיתים אף מוות. 

לתאונות הדרכים השלכות מרחיקות לכת על הנהגים הפוגעים והנפגעים, הן מבחינה כספית והן מבחינת מערכת המשפט והחוק. בעת תאונה, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים קשות שיוכל לסייע לנפגע לקבל פיצויים שיעזרו לו ולמשפחתו להתנהל כספית כאשר הוא מושבת מעבודה ונזקק לטיפול רפואי. 

על פי המצב המשפטי בישראל, כל מי שמעורב בתאונת דרכים ונפגע, זכאי לקבל פיצוי מחברת הביטוח בגין פגיעותיו הרפואית. גם כאשר מדובר בפציעה קלה כגון כאבי גב/צוואר או כאבי ראש כתוצאה מחבלה בתאונת דרכים.

על פי חוק כל נהג מחויב לנהוג כשברשותו ביטוח חובה תקף שנועד לתת כיסוי כספי במצבים של נזקי גוף לאלו שנפגעו בתאונה שעה שנסעו או נהגו באותו רכב או  להולך רגל שנפגע בתאונת דרכים מהרכב המבוטח.

עם זאת, חשוב לדעת שיש תנאים ברורים לקבלת הפיצויים. על הנפגע לקבל סיוע רפואי מוקדם וסמוך ככל שניתן לאחר התאונה, אחרת עלול להיפגע הקשר הסיבתי בין החבלה לתאונה (טענה שחברות הביטוח נוהגות להעלות במטרה שלא לשלם כלל פיצויים או לשלם כמה שפחות במקרה של תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים). כמו כן ניתן להגיש תביעה עד 7 שנים מיום התאונה.

במצבים של פגיעות קלות, הטיפול בתביעת נזקי גוף בתאונת דרכים על ידי עורך דין תאונות דרכים הינו  קצר יחסית ומסתיים לרוב בהתכתבויות ושיחות טלפון בין עורך הדין המייצג את הנפגע לחברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה. ההליך של תביעת גוף בתאונת דרכים הופך מורכב יותר כאשר הפגיעות הן קשות ומורכבות, הדורשות זמן החלמה ממושך. אז כבר יש צורך במינוי מומחים רפואיים כדי שאלו יקבעו את אחוזי הנכות שנותרו לנפגע בתאונת דרכים. כאן הסיוע של עורך דין תאונות דרכים הוא הכרחי ומטרתו להשיג לנפגע את הפיצוי המקסימאלי האפשרי שיסייע לו ולמשפחתו. 

ליווי וייצוג משפטי על ידי עורך דין תאונות דרכים

נפגעתם בתאונת דרכים? בין אם פגיעתכם קלה ובין אם נפגעתם באופן חמור ומשמעותי, בין עם נהגתם ברכב או באופנוע או שהייתם נוסעים, בין אם האשמה בתאונה ובין אם לא, אתם חייבים משרד עורכי דין מקצועי, אמין, מוביל ובעל קבלות מוכחות כדי שתקבלו את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם בשל הפגיעות שסבלתם בתאונת הדרכים.

משרד עורכי הדין גיא דויטש הינו משרד בוטיק מוביל עם מעל 22 שנות ניסיון  באלפי תביעות של נפגעי תאונות דרכים, עם הצלחות מוכחות בליווי וייצוג נפגעים ובני משפחתם במאבק בלתי מתפשר מול חברות הביטו, החל מהשלב הראשוני הסמוך לאחר התאונה ועד לקבלת פיצויים גבוהים ביותר בפסקי דין בערכאות המשפטיות השונות.

עורך דין ונוטריון גיא דויטש הינו מומחה בתביעות נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים, המכיר את ההליכים המשפטיים על בורים ומודע לכל השיטות והטקטיקות אותן נוקטות חברות הביטוח השונות בתביעות אלו. בשל ניסיונו הרב והמוכח, כמי שמייצג נפגעי תאונות דרכים בעיקר אלו שנותרו עם מגבלות גופניות ונפשיות קשות ובעלי נכויות גבוהות וכן משפחות של נפגעי תאונות דרכים שהסתיימו במות הנפגע.
עורך דין גיא דויטש הינו עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים ומומחה בהשגת פיצויים גבוהים ביותר עבור לקוחותיו, פיצויים היכולים להגיע למיליוני שקלים.

איך מתנהלים אל מול גופי הביטוח כאשר התאונה גרמה לנזק גופני?

נזק גופני של אדם בעת תאונה, עשוי להשבית אותו מעבודתו ומכל עיסוקיו למשך תקופה ממושכת ולעיתים אף למשך כל החיים. על מנת שהנפגע ומשפחתו יוכלו להמשיך ולהתקיים מבחינה כלכלית מבלי לשקוע לחובות, וכדי שהנפגע יוכל להתמקד בקבלת טיפול רפואי איכותי וראוי, עליו למצות את מלוא זכויותיו הן מול חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בתאונה והן מול חברות הביטוח השונות בהן קיימים לו ביטוחים פרטיים, ולעיתים גם במוסד לביטוח לאומי.

גופים אלו עובדים בצורה בירוקרטית ואינם משחררים את הכספים באופן מהיר ומלא. על הנפגע להוכיח את פגיעתו אל מול וועדות רפואיות מגוונות וצוותי מומחים שיקבעו את גובה הפיצוי שיוכל לקבל. מעבר לכך, אפשר לומר שכל ההליך הבירוקרטי עשוי להיות מאוד מסורבל, ובמקרים מסוימים, עלול לכלול פניות חוזרות ונשנות בבקשות שונות שעלולות להתיש את הנפגע ואת משפחתו. 

סיוע מקצועי של עורך דין תאונות דרכים בגין תביעת גוף בתאונת דרכים, יכול לעזור לנפגע ולבני משפחתו בקבלת פיצויים מקסימליים. עורך דין תאונות דרכים ידע כיצד לייצג את הנפגע בצורה נכונה והולמת ובכך להביא את חברות הביטוח השונות לשלם לנפגע מקסימום פיצוי במינימום זמן, שיעזור לו ולמשפחתו. 

man-standing-by-broken-vehicle-calling-tow-service (1)

מתי חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים

עורך דין גיא דויטש ממליץ לנפגע בתאונת דרכים ליצור עימו קשר מוקדם ככל שניתן וכמה שיותר קרוב למועד בו התרחשה התאונה. כך מבטיח עורך דין גיא דויטש כי ניתן יהיה להתחיל לנהל את התביעה באופן שחברת הביטוח עדיין לא תספיק לבצע פעולות שונות מטעמה שמטרתן היא תשלום נמוך ככל שניתן לנפגע.

חשוב מאוד לפנות רק לעורך דין בעל ניסיון רב של עשרות שנים באלפי תביעות מורכבות של פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שכן רק כך יוכלו הנפגע ובני משפחתו להבטיח כי בסופו של הליך הם יקבלו את הפיצוי המקסימלי המגיע להם, פיצוי שמטרתו להשיב את הנפגע בתאונת דרכים למצב הכלכלי בו היה לפני קרות התאונה וזאת על אף פגיעותיו, מגבלותיו ונכויותיו כתוצאה מהתאונה.

למה בעצם צריך עורך דין תאונות דרכים?

לא אחת מגיעים למשרדו של עורך דין גיא דויטש נפגעי תאונות דרכים אשר חברת הביטוח (אשר ביטחה את הנסיעה שלהם בביטוח חובה) כבר יצרה עמם קשר, פנתה אליהם ואף שלחה הצעה כספית לסגירת התיק.

כך למשל הגיע למשרדו של עורך דין גיא דויטש נדב (שם בדוי) גבר בשנות ה-30 לחייו לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים בה נגרמו לו נזקי גוף, כשבידיו הצעה שקיבל מחברת הביטוח לפיצוי כספי בסך 12,500 ₪ בגין תביעת גוף בתאונת דרכים. 

לפגישתו עם עורך דין גיא דויטש הגיע נדב עם שיק מטעם חברת הביטוח וזאת ממש ברגע האחרון לפני שחתם עליו והפקידו לחשבון. נדב סבר לתומו כי חברת הביטוח מוכנה לשלם לו תשלום זה על חשבון התביעה מאחר והיה בחופשת מחלה וכי אם בהמשך יסתבר כי יש לו נזק משמעותי יותר הוא יוכל לפנות לביטוח בתביעה. הוא פנה לעורך דין גיא דויטש וביקש לברר האם החתימה על שטר הסילוק שנלווה לשיק עלולה לפגוע בתביעתו העתידית.

 עורך דין גיא דויטש שהינו עורך דין מנוסה ביותר בתביעות נזקי גוף בתאונות דרכים הבהיר לנדב כי החתימה על השטר מסלקת את תביעתו 
לחלוטין. לאחר החתימה על השטר חברת הביטוח לא תשלם לו כל פיצוי נוסף גם אם נזקו גבוהה בהרבה.

לאחר שעורך דין גיא דויטש עבר על המסמכים הרפואיים הראשוניים שהיו בידיו של נדב הוא הגיע למסקנה כי המדובר בתיק עם פוטנציאל משמעותי לנכות שתלווה אותו גם בהמשך חייו. ואכן לאחר מסכת בדיקות נוספת הסתבר לנדב כי הוא סובל מפריצת דיסק בגבו אשר גרמה להגבלת תנועה משמעותית שייש לה השלכות על יכולתו לעבוד.

בהתאם לממצאים אלו ולחומר הרפואי שקיבל נדב הגיש משרד עורכי דין גיא דויטש תביעת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים לבית המשפט. לבקשתו של עורך דין גיא דויטש מינה בית המשפט מומחה רפואי בתחום האורתופדיה אשר קבע כי נותרו לו 15% נכות לצמיתות כתוצאה מתאונת הדרכים. בסופו של יום הסתיימה תביעתו של נ' - תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים - בסכום של 453,000 ₪.

שני גברים בוחנים את רכבם אחרי תאונה ללא ביטוח

גיא דויטש - עורך דין תאונות דרכים

כאמור חברות הביטוח המבטחות נפגעי תאונות דרכים בביטוח חובה מעדיפות שהנפגעים לא יהיו מיוצגים ובוודאי שהן מעדיפות כי לא ייצג אותם עורך דין מומחה בתביעות תאונות דרכים שכן, כך הן יוכלו לשלם לנפגע פיצוי כספי נמוך במאות אחוזים לעומת נפגע בתאונת דרכים המיוצג על ידי עורך דין שזו מומחיותו.

נפגעי תאונות דרכים מעדיפים להיות מיוצגים על ידי עורך דין גיא דויטש שהינו עורך דין תאונות דרכים מומחה המכיר כל טריק וכל תרגיל שחברות הביטוח נוקטות.

איך יכולות חברות הביטוח להקטין את הפיצוי המגיע לנפגעי תאונות דרכים אשר סבלו מנזקי גוף ונפש?

בחברות הביטוח קיימות מחלקות תביעות בהן יושבים עורכי דין המתמחים בניהול הליכים משפטיים בתחום זה של נפגעי תאונות דרכים. לרשות חברות הביטוח עומדים יועצים רפואיים הבוחנים כל מסמך רפואי במטרה למצוא בתיעוד כל בדל מידע שיאפשר לחברת הביטוח לטעון כי הנזק אינו גבוהה כפי שנדמה או שהמדובר במצב קודם לתאונה. בנוסף חברות הביטוח מעסיקות משרדי חקירות שמטרתם לעקוב אחר הנפגע ולתעד אותו בפעולות שונות כדי להוכיח כי טענותיו למגבלות רפואיות כתוצאה מתאונת דרכים מוגזמות ואף שקריות. 

חוקרים אלו עשויים להפתיע את הנפגע בתאונת דרכים ולפנות אליו בשאלות שונות ו"תמימות" באמתלה של דאגה לכאורה לשלומו (אגב חוקרים אלו לרוב לא יזדהו כחוקרים מטעם הביטוח) כאשר מטרתם האמיתית היא להביא ראיות לכך שמצבו של הנפגע בתאונת הדרכים חמור פחות מזה שהוא טוען.

באילו מקרי תאונות דרכים חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים?

תאונות דרכים כוללות שלל מקרים מגוונים שאינם דומים אחד לשני ועל כן, כל העיסוק בתביעות תאונות דרכים ונזקי גוף מחייב בדיקה של כל תאונה ותאונה באופן ספציפי. 

עורכי הדין המייצגים נפגעי תאונות דרכים הוכשרו להתמודד עם המקרים המגוונים ויודעים לבחון כל תיק ותיק לגופו ועניינו. עורכי דין תאונות דרכים מטפלים בסוגים רבים של מקרים, ביניהם תאונות דרכים של סוגי רכבים שונים, תאונות שעל פניו לא נראות כתאונת דרכים אך בפועל הוכרו כתאונות דרכים (לדוגמה תאונות המתרחשות בכניסה ויציאה מרכב, תאונות של טריקת דלת רכב על אצבעות אחד הנוסעים, תאונות המתרחשות בעת תיקון דרך וכד..) ערעורים על פסק דין על תאונה מסוימת, תאונות דרכים שהתרחשו בעבודה, ועוד. 

בכל תאונה כזו, יהיה על עורך הדין לבחון את חומרת הנזק באמצעות הידע והניסיון שלו ועל סמך המסמכים הרפואיים ובעת הצורך אף להיעזר במומחים רפואיים המסייעים בגיבוש התיק והכנתו לניהול הליך התביעה מול חברות הביטוח (המבטחות את הרכב בביטוח חובה) מול הביטוחים הפרטיים של הנפגע, ובמקרים של תאונות עבודה גם מול המוסד לביטוח לאומי. עורך הדין ילווה את הנפגע החל מהמועד הסמוך לתאונה ועד למימוש  מלוא זכויותיו בביטוחים השונים. 

consultation-conference-male-lawyers-professional-businesswoman-working-discussion-having-law-firm-office-concepts-law-judge-gavel-with-scales-justice (2) (1)

מה צריך להגיש לחברת הביטוח כדי לקבל את הפיצויים?

כאמור במקרה של תאונת דרכים ותביעת פיצויים בגין תאונה, חברות הביטוח ירצו לבחון היטב את מקרה התאונה ועברו הרפואי של התובע. המטרה של חברת הביטוח היא לאשר תשלום פיצויים כספי נמוך ככל שניתן . ברור כי מטרה זו של הביטוח עומדת בניגוד גמור למטרת התובע לקבל כספי פיצויים מקסימליים. חברת הביטוח תבקש מכם לפרט בדיוק את נסיבות האירוע בין היתר כדי למצוא סתירות שיאפשרו לה לדחות את התביעה בגין תאונת עבודה פיצוי כספי שלדעתן אינו ראוי (בעיקר במקרים של תאונות עצמיות) ואף ינסו לאתר כל זיז שיאפשר להן לטעון כי המדובר גם בתאונת עבודה מעבר להיות התאונה תאונת דרכים. 

כמובן שטעויות בתיאור האירוע או השתלשלות האירועים יביאו לפיצויים נמוכים כפי שחברת הביטוח מעוניינת שיקרה. לכן חשוב מאוד- בסמוך לתאונה לפנות לעורך דין תאונות דרכים ולהתייעץ עימו מה ואיך לדווח על התאונה. כל פרט חשוב ועשוי לעזור לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק- לכן חשוב להיעזר בשרותיו של עורך דין פיצויים בעקבות תאונת דרכים

כמו כן חשוב מאוד שבתיעוד הרפואי יופיעו כל תלונות הנפגע לגבי כל איבר ואיבר שהוא חש כי נפגע בו. לעיתים כאשר ישנה פגיעה משמעותית באיבר מסוים ופגיעות קלות יותר באיברים אחרים, נוטה הצוות הרפואי להתמקד בצדק באיבר הפגוע קשה יותר ואולם אין הדבר מצדיק התעלמות ואף העדר רישום של תלונות על כאבים באיברים נוספים.

אז מה עושים במקרה של תאונה– איך חשוב לפעול?

אם אתם מעורבים בתאונת דרכים, בין אם אתם הנהג הפוגע או הנפגע, ראשית יש לדווח על התאונה לגורמי עזרה ראשונה כמו מגן דוד אדום ולהחליף פרטים עם הנהגים של הרכבים האחרים או עם הולך הרגל הנפגע, במידה וניתן. לאחר התאונה, יש לבדוק שאכן הגורמים הרלוונטיים יודעים על מעורבותכם בתאונה ובמידה ופונה אליכם שוטר בנושא, כמובן שעליכם לשתף עמו פעולה. בנוסף חשוב לנסות לאתר עדים להתרחשות התאונה וככל שניתן גם לצלם את הרכבים המעורבים.

לאחר שביצעתם את הפעולות הראשוניות האמורות, אם יש נפגעים או חס וחלילה הרוגים, יש לפנות לייעוץ משפטי בדחיפות על מנת להבין מה ההשלכות ואיך ניתן להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר. לאחר מכן חשוב לשמור כל מסמך רפואי רלבנטי הקשור לפגיעות כתוצאה מהתאונה, קבלות המעידות על הוצאות הקשורות בתאונה ואף תיעוד של הפסדי שכר. 

road-accident-with-smashed-cars (2) (1)

חובת הדיווח על תאונת דרכים

בכל תאונה שבה יש נפגעים, קיימת חובת דיווח למשטרה. אם המדובר בחבלות קלות בלבד ניתן לדווח באופן מקוון.

באופן כללי ממליץ עורך דין גיא דויטש להתקשר למשטרה כאשר אתם עוד נמצאים במקום ולא להזיז את הרכב ולקבל את הנחיותיהם. בכל מקרה, יש להזעיק עזרה רפואית באופן מיידי או להתפנות לקבלת טיפול רפואי מיידי ולא להמתין שכן לעיתים המדובר בחבלות שעלולות להחמיר ללא טיפול מוקדם ככל שניתן. 

דיווח מקוון למשטרה על תאונת דרכים

על פי משטרת ישראל ניתן לבצע דיווח מקוון רק במקרים של נפגעים בחומרת פגיעה קלה בלבד, במקרים של התנגשות חזית באחור, התנגשות עם רכב חונה, התנגשות בעצם דומם או במקרי פגיעה של נוסע ברכב לדוגמה נפילת נוסע באוטובוס.

מי יכול לדווח על תאונה?

מה צריכים לצרף לדיווח?

יש לצרף את המסמכים הבאים: 

להגשת פניה אונליין : https://www.gov.il/he/service/traffic-accident-notice

מתי כדאי להגיש תביעת פיצויים?

בעיקרון ניתן להגיש את התביעה עד חלוף שבע שנים מיום התאונה וכאשר המדובר בקטינים שנפגעו בתאונת דרכים, ניתן להגיש את תביעתם עד הגיעם לגיל 25 שנים (7 שנים מיום שמלאו להם 18). יחד עם זאת, אין צורך להמתין זמן כה ממושך ולעיתים דווקא ההמתנה הארוכה עלולה לפגוע בתביעה ובפיצוי המגיע לנפגע. 

אומנם יש מצבים שבהם חומרת הפגיעה מתגלה רק חודשים או שנים לאחר התאונה ולא מיד, אך עורך דין תאונות דרכים הבקיא בהליכים ידע מייד לזהות את חומרת הפגיעה ויסייע גם בהפניית הנפגע לגורמים הרפואיים הרלבנטיים אשר ייעצו לנפגע מתי הזמן הנכון להגיש את תביעתו. לכן העיתוי במקרה זה הוא חשוב מאוד .

young-sad-woman-using-mobile-phone-calling-help-while-looking-her-wrecked-car (1)

איך תדעו האם עורך הדין לתאונות שפניתם אליו הוא עורך דין מקצועי ומומלץ?

אם נפגעתם בתאונת דרכים, כדאי שילווה אתכם עורך דין תאונות דרכים מקצועי ובעל ניסיון רב שמתמחה בתחום. עורך דין תאונות דרכים מקצועי ובעל ניסיון, יבחן לעומק את הסיטואציה, יבין את המצב הרפואי שלכם והנזקים, את כל הטיפולים הרפואיים שעברתם ושעליכם לעבור בעתיד, וכן את המצב הכלכלי שאליו נקלעתם כתוצאה מהפגיעה שלכם – פגיעה בשכר, אובדן כושר עבודה, הוצאות עבור עזרה בבית וכדומה. עם הנתונים האלו הוא יפנה אל חברות הביטוח ואל הוועדות הרפואיות שאליהן יישלחו אתכם מהביטוח הלאומי. 

חשוב שתבדקו כי עורך הדין אליו אתם פונים מייצג רק נפגעים ולא נפגעים וגם חברות ביטוח, וכי יש לו את הניסיון בניהול תיקים מורכבים.

זו לא בושה לשאול את עורך הדין האם הוא מתמחה בתחום תאונות דרכים? האם זהו תחום עיסוקו העיקרי או שמה מדובר בעורך דין המעניק ייצוג משפטי בשלל תחומים? האם היו לעורך הדין תיקים כאלו ומה הייתה תוצאת טיפולו? והכי חשוב לברר ולוודא באופן ברור האם עורך הדין המוביל, בעל המשרד הוא שיטפל בתביעת נזקי גוף בתאונת דרכים באופן אישי, או שמא אחד מעורכי הדין השכירים במשרדו.

אם אני הצד הפוגע, אך גם אני נפגעתי בתאונה, האם אני זכאי לפיצויים?

כאמור האשמה בתאונה אינה קשורה לקבלת הפיצויים. בין אם אתם אשמים בתאונה ובין אם לא, אם נפגעתם, אתם זכאים לקבל פיצויים מחברת הביטוח. גובה הפיצוי אינו קשור באשם והוא מתבסס אך ורק על חומרת הפגיעה והשלחותיה על הנפגע.

תאונת דרכים פגע וברח

מה עושים במצב בו התרחשה תאונת פגע וברח בהולך רגל כאשר הנפגע לא יודע מי הנהג ומה מספר הרכב שפגע בו? איך מפצים את הנפגע אם לא יודעים את זהות חברת הביטוח? או מה קורה במקרים בהן זהות נהג הרכב הפוגע כן ידועה אך מסתבר כי אותו נהג לא היה מבוטח בביטוח חובה כחוק? 

במקרים כאלו חשוב לדעת שיש מה לעשות. בדיוק לשם כך הוקמה קרן סטטוטורית מיוחדת בשם "קרנית". קרן זו היא מעין חברת ביטוח אשר הוקמה לפצות את הנפגעים התמימים שנפגעו בתאונה כשזהות הפוגע לא ידועה או כאשר המעורבים בתאונה לא היו מבוטחים.

חשוב לדעת כי קרנית במקרים בהם היא זו שאמורה לפצות את הנפגע, תתנהל מולו בדיוק כפי שחברת הביטוח הייתה מתנהלת ואף היא תנסה להקטין את הפיצוי המגיע לו ככל שניתן. 

באופן כללי אין זה משנה אם הפיצוי מגיע לנפגע מחברת ביטוח או מקרנית, בשני המקרים חשוב מאוד לפנות ולהסתייע בעורך דין תאונות דרכים, שיוכל לסייע בכל ההליך ובבקשה לקביעת פיצויים מקסימלית. 

car-accident-road-damaged-after-colliding-with-motorbike-road (1)

מה הדין במקרה של תאונות רכב באופנוע? לאיזה ביטוח פונים?

רוכבי אופנוע מחויבים אף הם להחזיק בביטוח חובה תקף לרכיבה המונפק/נרכש מחברת ביטוח ייעודית אשר הוקמה לשם כך בשם המאגר הישראלי לביטוח רכב או  "הפול". כאשר יש תאונה בה מעורב אופנוע וכלי רכב נוסף התביעה בגין נזקי הגוף של רוכב האופנוע נעשית כנגד הפול, וגם במקרה זה אין רלבנטיות לשאלה האם רוכב האופנוע הוא האשם בתאונה או לא.

באופן פרדוקסלי, דווקא במקרה בו אין לרוכב האופנוע ביטוח חובה תקף, ורק כאשר ניתן להוכיח כי האשם בתאונה חל על הרכב המעורב, ניתן לתבוע את נהג הרכב המעורב ואת חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה בתביעה לפי פקודת הנזיקין שהפיצוי בה גבוהה יותר מזה שהיה רוכב האופנוע זכאי לקבל אם כן הייתה בבעלותו פוליסת ביטוח חובה תקפה בפול. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי רכיבה / נהיגה בכלי רכב ללא ביטוח חובה הינה עברה על פקודת התעבורה וחובתו של כל רוכב לנהוג עם ביטוח חובה תקף, לכן אין חלילה באמור לעיל חלילה המלצה שלא לנהוג עם ביטוח חובה תקף.

תאונת דרכים וגם תאונת עבודה, את מי תובעים?

כאשר נגרמת תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה (תאונה בדרך הישירה מהבית למקום העבודה, בחזרה ממקום העבודה לבית וכן תאונת דרכים במהלך שעות העבודה) עורך דין תאונות דרכים יתבע שני גופים: האחד חברת הביטוח אשר ביטוחה את הרכב בביטוח חובה והשני הוא המוסד לביטוח לאומי (על דמי פגיעה- 91 ימי מחלה ראשונים, ולאחר מכן לנכות זמנית ונכות קבועה).

בעניין זה חשוב לדעת שסה"כ ניתן לקבל משני הגורמים ביחד את 100% מהפיצוי כך שלמעשה התשלומים שיקבל הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי מקוזזים מהפיצוי שתשלם חברת הביטוח.

במקרה של תאונת דרכים שהינה תאונה עבודה ישנה חשיבות מרבית לפנות לעורך דין תאונות דרכים עם ניסיון של עשרות שנים שיידע לכוון אתכם מול הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי שקובעות את אחוזי הנכות שמגיעים לכם בעקבות התאונה. לעניין זה יש השפעה רבה על סכום הפיצוי הכספי שמגיע לכם ע"י המוסד לביטוח לאומי ובהמשך גם ע"י חברת הביטוח. 

לצערנו במוסד לביטוח לאומי לא פשוט לקבל פיצוי כספי. המוסד לביטוח לאומי הינו גוף חשדן אשר נוטה לקבוע נכויות נמוכות יחסית לנכות האמיתית של הנפגע. בנוסף גם למועד עיתוי הגשת התביעה לביטוח לאומי עשויה להיות השפעה מכרעת לגבי גובה הפיצוי. לכן חשוב מאוד להסתייע בעורך דין תאונות דרכים במקרה של תאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה פיצוי כספי גדול מונח על הכף, ורק עו"ד תאונות דרכים יוכל לסייע לכם לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהתביעה

לעורך הדין גיא דויטש מעל 22 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים, והוא מייצג בהצלחה רבה מאות נפגעי תאונות דרכים בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח. 

תביעות של נפגעי תאונות מאשפוזים

לעיתים בתאונות דרכים נגרמות פגיעות המצריכות אשפוזים ממושכים. במהלך האשפוז לא זו בלבד שהנפגע אינו מסוגל לעבוד ולפרנס את עצמו ואת בני ביתו, אלא כל המשפחה נאלצת להירתם לסעוד אותו וללוות אותו במהלך האשפוז תוך פגיעה גם בעבודת בני המשפחה ובפרנסתם.

במקרים אלו יפעל עורך דין תאונות דרכים לקבלת פיצוי תכוף שנועד לכיסוי הוצאות מחייתן וריפויו של הנפגע. התביעה מוגשת ישירות לחברת הביטוח וזו צריכה להשיב לה תוך 60 ימים ולאחריהם ניתן לפנות בתביעה ספציפית לבית המשפט שמקיים מעיין משפט קטן (משפט זוטא) בו נדון הצורך וההכרח בפיצוי התכוף ובגובהו.

cropped-view-businesswomen-reading-document (1)

תוך כמה זמן מקבלים פיצוי?

למשרד עורכי דין גיא דויטש מגיעים מידי שנה מאות נפגעי תאונות דרכים, שבפי כולם שאלה שחוזרת על עצמה והיא "מתי מקבלים את הפיצוי הכספי"?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. המהירות בו תיק נסגר תלויה בהרבה גורמים. כאשר המדובר בתאונות דרכים קלות שהפגיעה בהן קלה יחסית כמו חבלות יבשות, צליפת שוט, שפשופים וכד' ניתן לרוב לקבל את הפיצוי הכספי מהר יחסית תוך מספר חודשים בודדים.

במקרים של חבלות מורכבות עם פגיעות גוף קשות התהליך מורכב בהרבה כאשר בראש ובראשונה מוכרחים להמתין שהנזק הגופני יתגבש (קרי יהפוך לקבוע) כדי שניתן יהיה לבחון את המצב הרפואי בצורה מדויקת – תהליך משפטי כזה עשוי לקחת שנתיים שלוש ובמהלכו בין היתר יש צורך למנות מומחים רפואיים שונים לצורך קביעת גובה הנכויות המשמשת בסיס לקביעת הפיצוי.

מומחים וקביעת נכות

במשרד עורכי הדין גיא דויטש אנו דואגים למיצוי נכויות רפואיות בין היתר באמצעות מינוי מומחים רפואיים בתחומי רפואה הרלבנטיים לפגיעה, וזאת בכדי לברר עד תום את מלוא המגבלות מהן סובל הנפגע ובכך להשיג פיצוי מרבי מקסימלי.

לעורך דין גיא דויטש ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונת דרכים מול חברות הביטוח השונות והבנה מעמיקה של תחום נזקי הגוף.

הניסיון המשפטי הרב של עורך דין גיא דויטש והכרותו עם פסיקות המומחים המובלים בתחומם מאפשר לו למנות בהסכמה עם חברות הביטוח מומחים שאינם מוטים לטובת חברות הביטוח ובכך מתאפשר ללקוחות המשרד לקבל נכויות גבוהות ואמיתיות ולא כאלו המוטות בשל אינטרסים שונים.

מי משלם את שכר טרחת המומחים הרפואיים?

ראשית קיימים מספר מסלולים למינוי מומחים כאשר העדיף שבהם הוא מינוי מומחים בהסכמה מול חברת הביטוח. בכך מתאפשר מינוי מושכל שייש לעורך דין תאונות דרכים שליטה על זהות המומחה לעומת מינוי מומחה על ידי בית המשפט. במקרה של מינוי מומחה בהסכמה עם חברת הביטוח מקובל שחברת הביטוח היא שתישא בשכר טרחת המומחה.

אפשרות נוספת היא מינוי מומחים על ידי בית המשפט וזאת בהתאם תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986 .על פי התקנות השופט או הרשם הם שיחליטו בבקשה למינוי מומחה לאחר שנתנו לבעלי הדין הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיהם.

במסגרת החלטתו על מינוי מומחים רפואיים מכריע בית המשפט ומורה על מי מבעלי הדין להפקיד סכומי הכסף שישמשו כפיקדון להבטחת שכרו של מומחה או שיורה לצד זה או אחר לשלם ישירות למומחה הממונה את שכרו. יחד עם זאת כיום נהוג כי חברות הביטוח הנתבעת בתיק היא שתישא, לכל הפחות בשלב הראשוני בשכר טרחת המומחה.

בעיקרון עדיף למנות מומחים בהסכמה שכן בכך יש למעשה שליטה מסוימת בבחירת זהות המומחה שייש לה כמובן השלכה והשפעה רבה על גובה הפיצוי.

איך מחשבים הפיצוי הכספי מחברת הביטוח לאחר תאונת דרכים?

חישוב הפיצוי הכספי כתוצאה מתאונת דרכים מבוסס על מספר גורמים וביניהם: גיל הנפגע בעת קרות תאונת הדרכים, גובה שכרו של הנפגע בתקופה הסמוכה לתאונה, סוג עבודתו של הנפגע ואחוזי הנכות שנקבעו לו לרבות השפעתם על תפקודו של הנפגע.

במסגרת תביעת תאונת דרכים נגד חברת הביטוח עורך משרדו של עו"ד גיא דויטש חישובים המבוססים על ראשי נזק כגון:

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם

מלאו את הפרטים ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים