תביעות נזיקין ואחריות רשויות מקומיות

מידי יום אנו עדים לתאונות המתרחשות סביבנו כאשר בחלק מהמקרים המדובר בתאונות הנובעות מהפרת חובה חקוקה או כתוצאה מרשלנות מצד הרשויות המקומיות.

לדוגמא: פציעה של הולך רגל אשר נתקל בבור במדרכה בשל מחסור או נתקל במרצפות בולטות בשל שורשי עצים; נפילה במדרגות שנבנו בשטחים ציבוריים שאינם עומדים בתקנים הקבועים לכך.

על פי דין על הרשות המקומית מוטלת חובה חקוקה לדאוג לתקינותם של השטחים הציבוריים המצויים בתחומה ובכלל זה לאתר ולהסיר מפגעים. הימנעות הרשות מביצוע פעולות אלו מהוות הפרה של חובה חקוקה העשויה להביא לחיובה בפיצוי בגין נזקים שנגרמו עקב המפגע.

יחד עם זאת, לא כל מפגע או מכשול קל יחייבו את הרשות בתשלום פיצויים בגין נזק שנגרם בגינם, גם אם המדובר בנזק משמעותי שכן חיי היום יום משופעים בסיכונים וברור כי שטחים ציבוריים, גינות ומדרכות אינם שטח סטרילי אחיד וישר ועל כן נדרשת מהולכי הרגל רמת זהירות מסוימת.

כמובן שאין המדובר רק בנזקי גוף ולעיתים קרובות אנו נתקלים בנזקי רכוש הנגרמים אף הם עקב מעשה או מחדל של הרשות המקומית שלא טרחה לאתר את המפגעים שבשטחה ולהסירם. כך מידי חורף אנו נחשפים לתביעות רכוש רבות הנובעות מנפילת עצים או ענפים כבדים על מכונית. נזקי הצפה הנובעים מחוסר הערכות מתאימה של הרשות בניקוי והתאמת רשת הביוב העירונית וכד'.

למשרדנו ידע וניסיון רב בייצוג נפגעים בתביעות בגין נזקים (גוף ורכוש) שנגרמו להם כתוצאה ממפגעים בשטחים ציבוריים בתחום אחריותה של הרשות המקומית.

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם

מלאו את הפרטים ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים