תאונת דרכים בדרך לעבודה

האם ידעתם שבישראל נהוג אחד משבועות העבודה הכי ארוכים בעולם? שבוע העבודה הישראלי, והכוונה לעבודה במשרה מלאה, נמשך כ-45 שעות. מדובר בשעות עבודה רבות מידי יום. אבל מה קורה אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים בדרך לעבודה? האם למעסיק יש איזושהי אחריות כלפיכם? את התשובה לשאלה הזו, לצד עוד מידע רב ומעניין בנושא תוכלו לקרוא בפוסט שלפניכם.

תאונת דרכים בדרך לעבודה – תאונת עבודה לכל דבר

מדינת ישראל נוטה בשנים האחרונות למדיניות ניאו-ליברלית בכל מה שקשור למדיניות רווחה. יחד עם זאת, באופן היסטורי, מדינת ישראל דאגה להגן על זכויות העובדים. בהתאם לכך, החוק הישראלי קובע כי העובד יהיה זכאי לכל הזכויות הרלוונטיות – גם בדרך אל מקום העבודה ובחזרה ממנו.

פירוש הדבר הוא שגם אם "החתמתם שעון" ויצאתם ממקום העבודה – אם קרתה לכם תאונה בדרך חזרה הביתה (ואף בדרך מהבית למקום העבודה) תוכלו עדיין להיות מוכרים כנפגעי תאונת עבודה בחברת הביטוח או בביטוח הלאומי. תוסיפו לעובדה הזו את מספר תאונות הדרכים הגבוה המאפיין את ישראל, תגלו שלא מעט פעמים תאונת דרכים יכולה להיות גם תאונת עבודה.

את מי כדאי לתבוע אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה ובדרך חזרה מהעבודה?

בפני מי שנפגע בתאונת דרכים עומדת ההתלבטות הבאה – ממי לתבוע את הפיצויים? מחד, חברת הביטוח מציעה (בדרך כלל) פיצוי גבוה יותר. מאידך, תביעת פיצויים מול הביטוח הלאומי לא תייקר את פרמיית הביטוח שלכם בעתיד. יכול להיות שיש בינכם מי שחושב – למה לא לתבוע את שני הגופים בו זמנית?

ובכן, התשובה היא שאכן יש צורך לתבוע את שני הגופים אך חשוב לדעת כי ניתן יהיה לקבל מכל אחד רק חלק מהפיצוי שיחד יגלם את 100% מהפיצוי.כאשר המדובר בתאונת עבודה כבר בטופס הרפואי הראשוני, בין אם זה במיון ובין אם בקופת חולים תשאלו האם הייתם בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, ובהתאם תסווג התאונה כתאונת עבודה או לא.

ברגע שעניתם כי התאונה התרחשה בעבודה או בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, חברות הביטוח יקחו בחשבון כי עליהם להחזיר לביטוח הלאומי את מה שישלם לכם ולכן הן יפחיתו מהפיצוי המגיע לכם את החלק שביטוח לאומי צפוי היה לשלם לכם.

ישנה חשיבות קריטית למי פונים ראשון - לביטוח לאומי או לחברת הביטוח שכן הפיצויים עשויים להיות נמוכים או גבוהים במאות אחוזים בהתאם לפניה הראשונית.

מתי תאונת דרכים לא נחשבת תאונת עבודה?

בעצם רוב הזמן אנחנו נמצאים על הכביש בדרך, בין במהלך העבודה ובין בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה. לפיכך קבע המחוקק כי תאונת עבודה תחשב כתאונה שקרתה במהלך הרגיל של העבודה (לדוגמה תאונת דרכים של שליח במהלך שליחות) וכן תאונה שקרתה בנסיעה הישירה ממקום העבודה את הבית וההפך.

החוק קובע שאם אדם סטה ממסלולו הרגיל בדרך אל העבודה או בדרך חזרה ממנה – התאונה לא תוכר כתאונת עבודה והוא לא יהיה זכאי לפיצוי כנפגע עבודה. לכן, אם עצרתם בסופרמרקט או בקניון בדרך מהעבודה ונפצעתם בחניון – התאונה לא תוכר כתאונת עבודה ולא תוכלו לקבל פיצוי כנפגעי עבודה. הוחרגו מכך סטייה מהמסלול לצורך תפילה בזמן קבוע ביום, והסעת ילדים למסגרות החינוך.

איך עו״ד גיא דויטש יעזור לכם אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה?

אין זה משנה אם אתם שכירים או עצמאיים – אם נפצעתם בתאונת דרכים במהלך העבודה, בדרך מהבית  לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה לביתכם אתם זכאים לפיצוי כנפגעי תאונת עבודה. כדי למצות את הזכויות שלכם עד תום, ולוודא שהכל מתנהל כשורה – כדאי שיעמוד לצידכם עורך דין ותיק, אמין ומנוסה. כזה הוא עו"ד גיא דויטש.

משרד עו"ד גיא דויטש הוא משרד בוטיק עם ניסיון רב. עו"ד גיא דויטש כבר ייצג אלפי תובעים בתביעות נזיקין שונות, בכל הערכאות המשפטיות הקיימות. עם ניסיון של יותר מ-23 שנה ואלפי לקוחות מרוצים, אין ספק שעו"ד גיא דויטש הוא האדם שהכי יכול לעזור לכם אחרי תאונת דרכים בדרך לעבודה.

לסיכום, תאונת דרכים בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה היא תאונת עבודה לכל דבר. כדי להבין את מי הכי כדאי לתבוע אחרי תאונה כזו – כדאי להתייעץ עם עורך דין. פנו למשרדנו לייעוץ.

אדם נוהג ברכב בדרך לעבודה

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים