השיטות של חברות הביטוח להקטנת הפיצוי המגיע לנפגעי תאונות דרכים

תאונת דרכים היא אירוע מצער וטראומטי מאד עבור הנפגע ובני משפחתו, התחושות הקשות, הכאב, הדאגה והחרדה לגבי העתיד הופכות את הנפגע לפגיע מאד בתקופה הראשונה שלאחר התאונה, וזה בדיוק הזמן שבו חברות הביטוח השונות יעשו הכל כדי לטרפד את נסיונותיהם של נפגעי תאונת הדרכים לקבל את הפיצוי המגיע להם.

אז מה עושים? במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על ה'טריקים' של חברות הביטוח להקטנת הפיצוי המגיע לנפגעי תאונות דרכים וניתן לכם המלצות מתאימות כיצד לפעול.

תאונות דרכים בישראל

עצוב כל כך לדעת שדווקא כשאנחנו זקוקים להן יותר מכל – חברות הביטוח יעשו הכל כדי להקטין את הפיצוי המגיע לנפגעי תאונות דרכים, גם בדרכים שהן על גבול ההטעיה ממש. על מנת להבטיח שבמקרה של תאונה תהיו מכוסים ולא ינסו לעשות לכם כל מיני טריקים, חשוב שתהיו מודעים לתופעה ותהיו ערים למתרחש למרות שאתם נמצאים ברגעים הכי טראומטיים, פגיעים ורגישים שלכם, מיד לאחר התאונה.

השיטות של חברות הביטוח להקטנת הפיצוי המגיע לכם

חברות ביטוח רבות מנצלות את העובדה שבימים הראשונים, ולעיתים גם בשעות הראשונות לאחר התאונה, בעודכם כאובים, מודאגים, אפופים בתרופות משככות כאבים או חרדים לגבי מצבכם ומצב יקיריכם, הם יגיעו ויתחקרו אתכם בשאלות מבלבלות וינסו לחלץ מכם הודאה שתאפשר להם להתחמק מתשלום או להקטינו משמעותית בתואנות שונות שלא עמדתם בתנאים לפיצוי.

איך מתגוננים?

אנו מבינים שבעת הקשה הזו, בעודכם מנסים לעכל את מה שקרה ומלאים בדאגה לגבי מצבכם ומצב יקיריכם, קשה מאד לשלוף מן המותן הסבר מפולפל או להיאבק בנציגים של חברות הביטוח בחירוף נפש, לכן צימצמנו ומיקדנו עבורכם את הפעולות המומלצות ביותר:

  • לא למסור שום פרטים לאדם שאיננו רופא או שוטר - אל תמסרו שום מידע על הנפגע (אתם או יקיריכם) לאדם שאינכם מכירים גם אם מציעים לכם תמורה כלשהי. זכרו כי זכותכם לדרוש לראות תעודה מזהה לפני שאתם מדברים עם גורמי ביטחון או גורמים רפואיים.
  • קודם כל עורך דין - אל תדברו לבדכם עם חוקר ביטוח אלא המתינו להתייעצות עם עורך דין, גם אם הוא מתעקש ומאיים שהדבר יפגע בכם, זוהי זכותכם הבסיסית.
  • חוקר הביטוח עובד אצל חברת הביטוח - זכרו תמיד כי חוקר הביטוח מייצג את חברת הביטוח ונאמנותו שמורה לה ולא לכם, תפקידו למצוא 'חורים' בסיפור שלכם כדי לעזור לחברת הביטוח לצמצם או לסרב לפיצוי. גם אם פונה אליכם חוקר בשאלות תמימות לכאורה, כל השיחות שלו מוקלטות וישמשו נגדכם בהמשך, ולכן אין לשוחח אם חוקרים גם אם הדברים נראים תמימים.
  • תמתינו עם הצהרות כמו 'אני בסדר, הכל יהיה בסדר' - גם אם אתם מרגישים ממש בסדר וחושבים שהכל בסדר, דעו כי פציעות וכאבים שונים לעיתים מגיעים שעות ארוכות ואף ימים לאחר האירוע עצמו, וזאת בשל העלייה החדה ברמות האדרנלין והעובדה כי פציעות מסוימות ניכרות רק לאחר זמן מסויים. לכן אל תמהרו להצהיר כי אתם חשים בטוב והכל טוב כי יכול להיות שמישהו מקליט אתכם.
  • לא לחתום על שום מסמך בלי להתייעץ - אל תחתמו על שום תצהיר, מסמך או אישור כלשהו לפני שאתם מתייעצים עם עורך דין. לעיתים יגיעו אליכם ממש עם שיק מוכן לפקודתכם או שישלחו לכם שיק הבייתה. הפקדת השיק מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל התביעות שלכם ולא "תשלום על החשבון". אם קיבלתם שיק מהביטוח בעקבות תאונה, לרוב המדובר בסכום זעום לעומת סכום הפיצוי המגיע לכם באמת.
  • זהירות! הסדר פיצויים - היזהרו מחוקרי ביטוח המגיעים אליכם הביתה ומנסים להגיע איתכם להסדר פיצוי, בדרך כלל ההסדר יהיה לטובת חברת הביטוח ולא לטובתכם, זכותכם לסרב ולקחת עורך דין לניהול עיניינכם תחילה.
סוכן ביטוח מנסה להחתים זוג על הצהרה לאחר תאונת דרכים

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים