תאונות דרכים קשות

מהן תאונות דרכים קשות

לצערנו אין למעשה הגדרה משפטית- מהי תאונת דרכים קשה או תאונת דרכים קטלנית, והסיווג נובע מעצם מהות הפציעה בתאונה. על פי ההגדרה הרפואית פציעה קשה מתייחסת לפצוע בסכנת חיים או סכנה מידית לגפה. לרוב מדובר בפצוע מחוסר הכרה הנזקק להתערבות ניתוחית ואשפוז ביחידות לטיפול נמרץ.

פגיעות נפוצות לאחר תאונות דרכים קשות

סוג נפוץ של פגיעה בתאונת דרכים קשה הוא חבלת ראש. שעשויות לגרום לדימום תוך גולגולתי, שברים בגולגולת, זיהומים, זעזוע מוח, חוסר יציבות, ועוד. סוג זה מאפיין מאוד נפגעי תאונות אופנוע והולכי רגל וכן משתמשים ברכב מנועי שספגו חבלה ישירה.

פגיעות חמורות נפוצות אחרות שנגרמו בגין תאונת דרכים קטלנית הן שברים בעמוד השדרה. פגיעות אלה עלולות להותיר את הנפגע משותק או עם מגבלות גופניות קשות למשך כל שארית ימי חייו.

חשוב לדעת שבנוסף לפציעות הפיזיות גופניות, לאחר תאונת דרכים קשה עלולים להופיע גם תסמינים שונים בעלי אופי נפשי כגון חרדה, שיחזור בלתי נשלט של אירוע התאונה והימנעות מפעולות שונות הפוגעות באיכות חיי הנפגע ומשפחתו.

נפגעי תאונות קשות- מאפיינים וסוגי הפגיעות

כשמדברים על נפגע תאונת דרכים קשה בהקשר של תביעת נזקי גוף לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אנו מתכוונים בעיקר לפצועים שאושפזו לתקופות ממושכות ובסיומם לאחר הליך שיקום ארוך נותרו על נכויות משמעותיות וגבוהות.

נכויות אלו מובילות לרוב לכך שהנפגע אינו מסוגל לחזור לעבוד ולתפקד כפי שעשה לפני התאונה. כמו כן לרוב נפגע תאונה קשה נזדקק רבה בביצוע פעולות יום יומיות כגון ניקיון, בישול וכד' ולעיתים אף יזדקק  לעזרה סיעודית.

בטיפול בנפגע תאונת דרכים קשה אנו מתמקדים במתן מענה לנפגע ולבני משפחתו "הסמוכים על שולחנו" (בני המשפחה התלויים בפרנסת הנפגע כגון ילדים קטינים) במטרה להחזירם למצב הכלכלי בו היו ערב התאונה.

סוג נוסף של תאונת דרכים קשה שאפילו ניתן לומר תאונת דרכים קטלנית- הינו תאונה בה הפציעות שספג הנפגע הביאו למותו המידי או לאחר טיפול. תאונות אלו מכונות תאונות קטלניות. על מנת שנפגעים תאונות קשות יוכלו למצות את זכויותיהם- מומלץ להיעזר בשירותיו המקצועיים של עורך דין תאונות קשות.

עורך דין תאונות דרכים קשות או קטלנית

הטיפול המשפטי בנפגע קשה בתאונות דרכים או חלילה בתאונה בה נהרג הנפגע הינו מורכב מבחינה משפטית, וכרוך הן בטיפול בנפגע עצמו (ככל שהמדובר בנפגע חי) והן בבני משפחתו ומכאן החשיבות הגדולה לניסיונו של עורך הדין ולמקצועיותו. עורך דין תאונות דרכים קשות יוכל להעניק לכם ליווי מקצועי וניסיון רב שנים שיוכל לסייע לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם.

עורך דין תאונות קשות הוא עו"ד המטפל בנפגעי תאונות דרכים קשות /קטלניות חייב להיות מומחה בתחום הבקיא בהליכים השונים ובפסיקה העדכנית ביותר. בחישוב הפיצויים יש לשקלל משתנים רבים שהפרשנות שלהן יכולה לעשות את ההבדל בין פיצוי כספי סביר לפיצוי כספי גבוה. עורך דין תאונות קשות הוא בדיוק האיש שיכול לעשות את ההבדל בין פיצוי סביר לגבוה משמעותית מההצעות המוצעות למשפחתו של נפגע קשה בתאונת דרכים.

במקרה של פציעה קשה/ קטלנית בתאונת דרכים קשה, מומלץ לפנות מוקדם ככל שניתן לעורך דין תאונות דרכים קשות -המומחה בייצוג נפגעים בדגש על נפגעים קשה. עורך דין תאונות קשות יגבש עבורכם את האסטרטגיה המשפטית, ויבנה את התביעה על בסיס משפטי איתן שיביא בסופו של דבר לפיצוי המיוחל. על מנת להבין את חשיבות הנושא אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המאמר על ייצוג נפגעי תאונות דרכים קשות.

הפיצוי הכספי בתאונת דרכים קשה

הפיצויים שמגיעים לנפגע קשה בתאונת דרכים נקבעים על יסוד אחוזי הנכות שנקבעו לו על ידי מומחים רפואיים (בתחומים שונים שימונו על ידי בית המשפט בהתאם לסוג הפציעה) וגורמים נוספים כגון גיל הנפגע, הפסדי שכר בהשוואה לשכרו מלפני התאונה, כושרו ויכולתו התפקודית לחזור ולעבוד באופן סדיר, מידת העזרה לה הוא נזקק ביום יום, עלויות הטיפולים הרפואיים והתרופות להם הוא נזקק, כאב וסבל ועוד. עורך דין תאונות קשות יסייע לכם לרכז את כל החומרים, להציגם בצורה מדויקת בבית המשפט, ואם יש צורך לסייע למשפחת הנפגע לקבל את השיפוי הגבוה ביותר לו הוא או היא ראויים.

הפיצוי בתאונת דרכים קטלנית

לצערנו את המנוח שנהרג בתאונה לא ניתן יהיה להשיב. לכן תפקידו הרגיש של עורך דין תאונות דרכים קשות הוא לסייע לעיזבון המנוח יורשיו ותלוייו (בני המשפחה שפרנסתם תלויה במנוח כגון ילדים קטינים, רעיה וכד'.) לקבל פיצוי שיאפשר להם מבחינה כלכלית להמשיך בחייהם למרות האבדה הנוראה.

פסיקת בית המשפט והשלכותיו

בעבר קבע בית המשפט העליון, כי אין לפסוק פיצוי, לא לנפגע ולא לעיזבונו, עבור ה"שנים האבודות", היינו השנים שבהן היה הנפגע עשוי לעבוד ולהשתכר לולא התאונה שקיצרה את חיי עבודתו.

קביעה זו הביא למצבים אבסורדיים, בהם עזבונו של אדם שנהרג בתאונה קיבל פיצויים נמוכים משמעותית בהשוואה לאדם שרק נפצע, ובתי המשפט השונים התבטאו לא אחת באומרם כי "זול יותר להרוג מאשר לפצוע".

ההלכה המשפטית הזו שונתה בפסק הדין שניתן בבית המשפט העליון בשנת 2004  הידוע כהלכת "אטינגר".

באותו מקרה נורא הגישו הוריו של הילד מיכאל אטינגר ז"ל תביעה לאחר שבנם נפל לתוך בור בעיר העתיקה בירושלים וכתוצאה מכך נהרג.

פסק דין זה חולל שינוי דרמתי בגובה הפיצויים המגיעים ליורשי המנוח ותלויו שעשוי להגיע למיליוני שקלים שכן הוא מגלם את ההפסדים שנגרמו למנוח (וישולמו ליורשים/לתלויים) בגין שנות העבודה שנמנעו ממנו בעקבות התאונה.

אם חלילה איבדתם את יקירכם בתאונת דרכים קטלנית, חשוב לדעת שרק עורך דין תאונות דרכים קשות- עורך דין מנוסה בייצוג משפחות הרוגים בתאונות דרכים קטלניות יכול להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל פיצויים כספיים גבוהים מחברת הביטוח.

לכן אם חלילה איבדתם קרוב משפחה בתאונת דרכים קטלנית וברצונכם לדעת מה עושים עכשיו? פנו בהקדם למשרדנו- משרד עורכי דין גיא דויטש- עורך דין תאונות קשות.
במשרדנו תקבלו את שירותיו המקצועיים וניסיונו עתיר השנים של עורך דין מומלץ לתאונות קשות וקטלניות- עו"ד גיא דויטש.
עו"ד גיא דויטש הוא עורך דין תאונות דרכים קשות מקצועי ומנוסה ביותר בתחום, בעל ידע וניסיון רב ויהיה זה שיטופל בתיק שלכם באופן אישי .

יש לכם שאלה לגבי תאונת דרכים קשה? רוצים לפנות אלינו? צרו קשר או התקשרו לנייד 052-3566270 ונשמח לעמוד לרשותכם.

תאונות דרכים קשות- בליווי עורך דין תאונות קשות

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים