תביעת תאונת עבודה

לא הרבה אנשים מודעים ויודעים באילו מקרים ניתן לתבוע, וכנגד מי ניתן להגיש תביעה בגין נזקי גוף שנגרמה בתאונת עבודה. משרדו של עורך הדין גיא דויטש מייצג מזה למעלה מ-20 שנה נפגעי תאונות עבודה בכל הערכאות וכנגד כל הגורמים הרלוונטיים. הגשת תביעה לפיצויים בגין תאונת עבודה היא למעשה תביעה למימוש הזכויות המגיעות לכל נפגע במסגרת עבודתו. משום כך חשוב מאד לפנות ולקבל ייעוץ מוקדם ככל הניתן מעורך דין המומחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה כדי שזה יוכל לסייע לנפגע לבנות את תביעתו באופן המיטבי דבר שבהכרח יביא לקבלת פיצויים גבוהים.

מהי בכלל תאונת עבודה?

לכאורה ניתן להבין כי תאונת עבודה, כשמה כן היא מקרה פציעה הנגרמת בין כותלי מקום עבודתו של העובד השכיר. אך לא כך הם פני הדברים ראשית תאונות עבודה יכולת לקרות גם לעצמאים ואף הם יהיו זכאים לפיצויים ממקורות שונים ושנית גם תאונות שהתרחשו בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה לביתו של העובד יכולים להיחשב כתאונות עבודה.

מי הם הגורמים אליהם מגישים תביעת תאונת עבודה?

כפי שהזכרנו בפתח מאמר זה ישנה חשיבות רבה לכל עובד לדעת מהם הזכויות המגיעות לו כאשר הוא נפגע בתאונת עבודה,. אך לא רק מי שייהנו מוגדר כשכיר אז למי מגישים תביעת תאונת עבודה?

הגוף הראשון להגשת תביעת תאונת עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי לאחר שיבדוק את נסיבות התאונה יכול לשלם לנפגע דמי פגיעה שהינם בשיעור של 75% משכרו החודשי של הנפגע כפי שהיה ברבעון האחרון שלפני התאונה. דמי פגיעה אלו ישולמו לנפגע למשך 91 ימים רצופים שלאחר התאונה בהם הנפגע לא עבד והיה באי כושר אותו קבע רופא. לאחר חלוף תקופה זו רשאי הנפגע להגיש תביעה לנכות מעבודה.

בתביעה זו יעמיד המוסד לביטוח לאומי את הנפגע בפני ועדה רפואית של מומחים בתחום הפגיעה ואלו יקבעו את שיעור נכותו הזמנית או היציבה של הנפגע. חשוב לדעת כי עד 10% נכות לא יהיה נפגע זכאי לכל תשלום מהמוסד לביטוח לאומי, מ10% ועד 20% יהיה הנפגע זכאי לגמלה חד פעמים ומעל 20% נכות יקבל הנפגע קצבה חודשית עד הגיעו לגיל בו הוא יהיה זכאי לקצבת זקנה.חשוב לדעת שכל אדם שנפגע בתאונת עבודה בין אם הוא מוגדר כשכיר במקום עבודתו ובין אם הוא מוגדר כעצמאי יכול להגיש תביעת תאונת עבודה אל הביטוח הלאומי.

המועד להגשת התביעה לביטוח לאומי, מתחיל במועד התאונה ומסתיים 12 חודשים לאחר מכן. לאחר תום שנה זו תחול התיישנות התביעה, ואם הנפגע עדיין ירצה להגיש תביעה זו אל הביטוח הלאומי בגין אותה תאונת עבודה, הוא לא יכול הוא ליהנות מכל הזכויות המגיעות לו כתוצאה מתאונה זו.

מי עוד עשוי לפצות את נפגע תאונת עבודה?

  • הגורם השני אותו ניתן לתבוע בגין נזקים שהתרחשו בתאונת עבודה הינו חברת הביטוח בו מבוטח העובד. גם כאן בדיוק כמו בביטוח לאומי, לא משנה  אם הנפגע הינו עובד כשכיר במקום עבודתו או כעצמאי, והוא יהיה זכאי הוא להגיש תביעתואל חברות הביטוח וליהנות מהזכויות המגיעות לו על פי חוק. זאת כמובן אם אכן העובד מבטוח בפוליסת ביטוח המבטחת את העובד בדיוק במקרים מעין אלו. גם אל מול חברות הביטוח קיימת תקופת התיישנות להגשת תביעה בגין תאונת עבודה, אך שלא כמו בביטוח לאומי שם חלה התיישנות התביעה כעבור שנה, בתביעות מול חברות הביטוח ניתן להגיש את התביעה  עד שלוש שנים מהתאריך בו התרחשה הפגיעה.
  • הגורם השלישי להגשת תביעת תאונת עבודה חל רק על מי שהינו מוגדר כשכיר במקום עבודתו. תביעה זותוגש כנגד המעסיק במקום עבודתו אשר מבטוח לרוב בביטוח חבות מעסיקים. בתביעה זו יצטרך הנפגע להוכיח כי רשלנותו של המעסיק היא שגרמה לתאונה. כאן תקופת ההתיישנות הינה שבע שנים מתאריך בו התרחשה הפגיעה.

סיכום דבר

במאמר זה נגענו בקצרה בגורמים אשר ניתן לתבוע בגין פגיעות בתאונת עבודה,. כפי שניתן לראות המדובר בתחום מורכב כאשר לעיתים לתביעה אחת יש השפעה על תביעה מול גורם אחר. לכן היה ונפגעתם בתאונת עבודה מומלץ למהר ולגשת אל עורך דין העוסק בייצוג נפגעי תאונות עבודה הבקיא ובעל ניסיון רב בתביעות נזקי גוף

חבישת פציעה בעבודה

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים