תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

תמונה של מאת: עורך דין גיא דויטש

מאת: עורך דין גיא דויטש

במדינת ישראל מתרחשות מדי שנה כ- 144,000 תאונות עבודה, מדובר במספר עצום בכל קנה מידה. המדינה משלמת בכל שנה סכום של כ- 4 מיליארד שקלים, פיצויים לנפגעי תאונות עבודה, למרות שחלקם בוחר להגיש תביעה גם כנגד המעסיק, אצלו קרתה התאונה ובאחריותו. בנוסף, עובד המחזיק בפוליסת ביטוח תאונות אישיות יכול לתבוע גם את חברת הביטוח שלו. אבל, השורה הראשונה שהיא גם השורה התחתונה מדאיגה, תאונות עבודה רבות קורות בכל שנה, אנשים נפגעים ולעיתים נהרגים בתאונות עבודה ומשפחות שלמות נהרסות.

טיפול רפואי לאחר תאונת עבודה

מיד לאחר שתאונת העבודה מתרחשת חשוב לפנות, כמה שיותר מהר, לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. לאחר קבלת הטיפול הראשוני ואבחון הפציעה, יתחיל ההליך הבירוקרטי. חשוב לציין כבר בעת הטיפול הרפואי הראשוני, את הקשר בין הפציעה שלכם, לבין מקום העבודה. גם במידה והלכתם לקבל טיפול רפואי יום או יומיים לאחר התאונה, עדיין קיימת חשיבות גדולה לאזכור מקום וזמן התאונה. אלה מכם המתקשים בביצוע הליכים ביורוקרטיים, יכולים לפנות לעו"ד גיא דויטש, המתמחה בסיוע לאנשים נפגעי תאונות עבודה, בכל הקשור לניירת הנדרשת והגשת התביעות הרלוונטיות.

טופס הזהב להגשת תביעה

כדי לקבל פיצויים בעקבות תאונת עבודה עליכם לבקש מהמעסיק למלא טופס ב.ל. 250. בטופס זה חשוב לתאר בצורה מדויקת את נסיבות התאונה ולהחתים את המעסיק. טופס זה יוצג על ידכם במסגרת קבלת הטיפול הרפואי, על מנת לעדכן גם את הצוות הרפואי בפרטיה המדויקים של התאונה. טופס ב.ל. 250 ישמש אתכם גם במצב בו קרתה לכם תאונה בדרככם לעבודה או, בדרך מהעבודה לביתכם.

תשלום פיצויי דמי פגיעה

במידה ונפגעתם כתוצאה מתאונת עבודה או ממחלה שנגרמה לכם כתוצאה מתנאי העבודה או, כתוצאה מסוג העבודה אותה אתם מבצעים, ובמידה ואיבדתם את כושר העבודה שלכם בשל כך, תהיו זכאים לתשלום דמי פגיעה, כפיצויים כנגד אובדן כושר ההשתכרות שלכם. הזכאות הזאת חלה גם על מתנדבים שאינם מקבלים שכר ונפגעו במהלך עבודת ההתנדבות שלהם. דמי הפגיעה מוגבלים ל-91 יום לשכירים ומשולמים לפי שיעור של 75% ממוצע המשכורות ב-3 חודשים שלפני התאונה.

מצב של אובדן כושר עבודה

תאונת עבודה קשה עלולה לגרום לכך שלא תוכלו להמשיך ולעסוק במה שעשיתם בעבודתכם, עקב פגיעה מורכבת בגופכם. מצב שכזה יותיר אתכם ללא יכולת להשתכר בעתיד ולכן, במקרים בהם אדם מאבד את יכולתו לעבוד, הוא יכול להגיש תביעה בביטוח הלאומי כדי לקבל פיצויים . במקביל, הנפגע יכול להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח שלו, במידה ויש לו ביטוח אובדן כושר עבודה. ההליך מול ביטוח לאומי כולל התייצבות בפני ועדה רפואית ועליכם לדעת, שכל מה שיאמר מול הוועדה, יוכל לשמש אתכם כראיות חותכות, גם בתביעות אחרות שתגישו. כיום אף מקובל כי הוועדה מוקלטת לאחר שהוסבר לכם והסכמתם לכך. בכל מקרה לא מומלץ להתייצב לוועדה רפואית ללא ליווי עו"ד שידע מה הדגשים שייש להציג למומחה הבודק ושיוודא כי תלונותיכם נרשמות ונלקחות ברצינות.

אחריות ורשלנות המעסיק

על מנת להגיש תביעה כנגד המעסיק שלכם, עליכם להוכיח שהתאונה קרתה בשל מעשה או מחדל רשלני של המעסיק. שלא כמו בהליך הגשת תביעה מול הביטוח הלאומי שאיננה תלויה ברשלנות של גורם זה או אחר אלא, אך ורק בתוצאה של התאונה. בתביעת אחריות מעסיקים יש לעבור את המשוכה ולהוכיח ברמת הנדרש בהליך אזרחי (מעל 51%) כי רשלנותו של המעסיק היא שגרמה לתאונה ולנזק. כך למשל עובד בגובה שלא קיבל הסמכה לעבודה בגובה ולא קיבל אביזרי בטיחות כגון רתמות, קסדה וכד' והוא נפל במהלך עבודתו יוכל להוכיח כי רשלנותו של המעסיק היא שגרמה לתאונה. חשוב לדעת כי התביעה היא אומנם בגין אחריות מעסיקים אך היא מתנהלת מול חברת הביטוח המבטחת את המעסיק בפוליסה זו.

רובם המוחלט של בעלי העסקים, המעסיקים עובדים, מבטחים את עצמם בביטוח חבות מעבידים, המגן עליהם מפני תביעות המוגשות כנגדם בגין תאונות עבודה של כל אחד מהעובדים המועסקים אצלם. כך, במקרה של תביעה כנגדם, הפיצויים המגיעים לעובד שנפגע בתאונה, יתבעו וישולמו על ידי חברת הביטוח המבטחת את המעסיק ולא כנגד המעסיק באופן אישי. המעסיק יידרש אומנם לשלם השתתפות עצמית, בהתאם למה שחתם מול חברת הביטוח אך המדובר בסכומים זניחים.

עובד שוכב על הרצפה לאחר נפילה במקום העבודה

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

דירגו אותי בגוגל

היתרונות בבחירת משרד עורכי הדין גיא דויטש

ייצוג נפגעי תאונות דרכים עם מומחיות בטיפול בנפגעים בעלי פציעות קשות ורוכבי אופנוע

אמינות, אנושיות ושקיפות מלאה
בלווי וטיפול בלקוחות המשרד

יחס וטיפול אישי של עו"ד גיא דויטש מרגע קרות התאונה

24 שנים של הצלחות מוכחות
וזכיה בפיצויים גבוהים ביותר

ייצוג נפגעים בלבד (המשרד אינו מייצג חברות ביטוח למניעת ניגוד עניינים)

פגישת ייעוץ, הכוונה והערכה ראשונית של המקרה שלך ללא התחייבות

4 שלבים פשוטים לקבלת פיצויים

01

פגישת הכרות ובניית אסטרטגיה משפטית מותאמת אישית

02

איסוף מידע, הכוונה וליווי הנפגע בהליך ההחלמה

03

הגשת תביעה לחברת הביטוח ועם התגבשות הנזק הגשת תביעה לבית המשפט

04

מינוי מומחים רפואיים וניהול משא ומתן יעיל לקבלת הפיצוי המקסימאלי

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים