חבלת ראש כתוצאה מתאונת דרכים

תאונות דרכים בארץ הן מכת מדינה וחבלת ראש כתוצאה מתאונת דרכים היא מהפגיעות הנפוצות בתאונות דרכים. לחבלת ראש יכולה להיות השפעה עצומה על הנפגע ויכולתו לחזור ולתפקד כפי שתפקד לפני התאונה. גם כאשר נדמה כי מדובר בפגיעת ראש קלה, חשוב מאוד להתפנות לטיפול במרפאה מסודרת מיד לאחר התאונה ולדווח לצוות המטפל אם חווים, בחילות, כאב ראש, סחרחורות טשטוש ראיה, טינטון (צליל מטריד באוזן) או אם סובלים מהקאות. חבלת ראש יכולה גם להוביל לפוסט טראומה.

הפגיעה היא לא תמיד מיידית

בניגוד לפגיעות נפוצות אחרות בתאונות דרכים, החומרה של חבלת ראש לאחר התאונה אינה תמיד ברורה. ישנם מצבים בהם רק לאחר שבועות הנפגע יזהה את חומרת הפגיעה ולעיתים התסמינים יהיו בעיקר התנהגותיים כגו הפרעות בדיבור, נטייה לעצבנות, שינויי מצב רוח קיצוניים, קשיי ריכוז ושכחה של שמות או מקומות בהם הונחו חפצים שונים.

את מי לתבוע לאחר חבלת ראש בתאונת דרכים?

תביעת ביטוח לאומי

בנוסף נפגע תאונת דרכים אשר סובל מחבלת ראש שהובילה לנכות תפקודית יכול להגיש תביעה גם כנגד המוסד לביטוח לאומי. כאשר התאונה אירעה בדרך לעבודה או ממנה כמו גם, במסגרת של נסיעת עבודה הנפגע יכול להגיש תביעה לענף נכות מעבודה. כאשר לא מדובר בתאונת עבודה ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי במסגרת תביעת נכות כללית (בה צריך להוכיח נכויות יחסית גבוהות כדי לקבל קצבה) בהתאם למצבו של התובע הוא הוא יכול לקבל גם גמלת ניידות וגמלת שירותים מיוחדים במקרים רבים.

חשוב לדעת עי לא ניתן לקבל פיצוי גם מביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח בגין אותם רכיבי פיצוי ולמעשה הפיצוי שאחד משלם מקוזז מהפיצוי שהשני משלם כך שסה"כ יקבל הנפגע פיצוי בשיעור של 100% משני הגורמים הללו יחד.

תביעת חברת הביטוח

כאמור לאחר חבלת ראש כתוצאה מתאונת דרכים חשוב למצות את הזכויות מול חברת הביטוח. חשוב להבין כי בניגוד לתביעות נזיקין רגילות בעת הגשת תביעה מחברת הביטוח במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התובע/הנפגע אינו נדרש לנושא האחריות או הגורם לתאונה והוא יהיה זכאי לפיצויים שנקבעו בחוק גם אם התאונה אירעה באשמתו.

חבלת ראש כתוצאה מתאונת דרכים עשויה לגרום לבעיות קוגניטיביות ונוירולוגיות משמעותיות ולהביא לפגיעה בריכוז, בכושר השיפוט ובזיכרון. בעת הגשת תביעה עקב חבלת ראש בתאונת דרכים ובהתאם לחוק הפיצויים לא ניתן  לצרף לכתב התביעה חוות דעת של מומחה רפואי מטעם התובע. בית המשפט הוא שממנה מומחה רפואי מטעמו לשם קביעת היקף הנזקים וגובה סכומי הפיצוי.

התיישנות תביעת חבלת ראש

תקופת ההתיישנות של תביעות החוסות תחות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים עומדת על 7 שנים ממועד התאונה. חשוב לדעת שעצם ניהול המגעים מול חברת הביטוח לא מספיקה את מרוץ ההתיישנות וחשוב להעביר את התביעה לבית המשפט טרם שתסתיים תקופת ההתיישנות.

דוגמה למקרה שטופל במשרדנו

הנפגעת הייתה בחורה כבת 27, סטודנטית לתואר שני שעבדה במקביל ללימודיה כמזכירה.

התובעת נפגעה בתאונת דרכים עת הייתה הולכת רגל שחצתה כביש במקום בו אסור היה לחצות. התובעת נחבלה קלות בידיה ובראשה.

ממקום התאונה הובהלה התובעת לבית חולים שם היא עברה מספר בדיקות ובסיומם שוחררה לביתה.

בחלוף החודשים לאחר התאונה החלה התובעת לסבול מרגישות יתר לרעשים, מקשיי ריכוז ומכאבי ראש. התובעת נבדקה על ידי מספר רופאים שקבעו כי היא סובלת מתופעות של זעזוע מוח.

תיק זה הועבר למשרדנו לאחר שעו"ד אחר טיפל בתביעה והגיע לפיצוי בסך 75,000 ₪.

לאחר שהתביעה הועברה למשרדנו פעלנו להגשתה בבית המשפט תוך שדרשנו מינוי של מומחה רפואי בתחום הנוירולוגיה.

בית המשפט כמובן שנעתר לבקשה (שכן בתיק היה יותר מ"ראשית ראיה" הדרושה לצורך מינוי מומחה רפואי).

התובעת נבדקה על ידי המומחה אשר קבע כי נכותה הינה בשיעור של 25%.

על בסיס נכותה זו המליץ בית המשפט לצדדים להתפשר בעבור פיצוי בסך של 630,000 ₪ וכך אכן הסתיימה התביעה בפשרה.

סיכום תביעה עקב חבלת ראש בתאונת דרכים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בתביעות עקב חבלות ראש כתוצאה מתאונות דרכים. כפי שציינו, את מיצוי הזכויות יש לעשות גם מול חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה לרכב בהתאם לחוק הפיצויים וגם מול ביטוח לאומי וגם. אם נפגעתם בתאונת דרכים וסבלתם מחבלת ראש, אתם זקוקים לליווי משפטי מקצועי ומדויק. לשם כך צרו קשר עם משרד עורכי דין עורך דין גיא דויטש המתמחה בתחום ומייצג נפגעי תאונות דרכים עם דגש על חבלות ראש מזה למעלה מ-23 שנים.

אישה עם חבישה על הראש לאחר שנפגעה בתאונת דרכים

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים