נזק נפשי בעקבות תאונת דרכים

הידעתם שאדם החווה מועקה נפשית לאחר תאונת דרכים עשוי להיות מוכר ככזה הסובל מנכות נפשית ובהתאם להיות זכאי לפיצוי בשל כך? בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על נזק נפשי בעקבות תאונת דרכים, והפיצויים הנלווים אליו.

תסמינים של פוסט טראומה בעקבות תאונת דרכים

ישנם מספר תסמינים שאדם עלול לחוות לאחר תאונת דרכים שיכולים לרמז על התפתחות של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). דוגמאות לתסמינים שיכולים להעיד על נזק נפשי או אפילו פוסט טראומה הם מחשבות חודרניות דיכאון או עוררות יתר. פלאשבקים של התאונה, שעלולים להיות מעיקים ולגרום חרדה, עצבנות מוגברת, קשיי שינה, סף רגישות נמוך ועוד - כל אלה תסמינים מוכרים של PTSD.

גם התנהגויות הימנעות כגון הימנעות מנהיגה או התקרבות למקום התאונה יכולה להיחשב כנזק נפשי בעקבות תאונת דרכים. דוגמא אחרת היא ריבוי תחושות של חוסר תחושה או ניתוק מאחרים, כולל משפחה וחברים. אין ספק – תאונת דרכים יכולה להיות חוויה מטלטלת ואצל אנשים מסויימים תחושות מעיקות אלו עלולים להפוך לכרוניים.. בתביעות בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים מכיר בית המשפט לצד הפגיעות הפיזיות גם בפגיעה נפשית מזכה בפיצוי.

פיצויים עבור נזק נפשי בעקבות תאונת דרכים

נכון לשנת 2023, במדינת ישראל ניתן לקבל פיצויים עבור נזק נפשי בעקבות תאונת דרכים. למעשה, גם אם האדם שסובל מהנזק הנפשי לא היה מעורב בתאונה כלל – הוא עדיין יהיה זכאי לפיצויים. בית המשפט העליון קבע כבר בשנת 1990 את 'הלכת אלסוחה', לפיה, בהתקיים  מספר תנאים גם אדם שלא היה מעורב פיזית בתאונת דרכים אך סובל ממנה מנזק נפשי יהיה זכאי לפיצויים

תנאים לפיצויים עבור נזק נפשי של מי שלא נפגע בעצמו בתאונת דרכים

בית המשפט קבע כי יש להתייחס לקשר הקשר המשפחתי בין הנפגע בתאונת דרכים לבין זהותו של זה שלא היה מעורב פיזית בתאונה אך סבל מנזק נפשי בעקבותיה. הלכת אלסוחה מתייחסת רק לקרובי משפחה מדרגה ראשונה, אך עם השנים הורחבה ההגדרה. תנאי נוסף הוא שהאדם שהיה נוכח בזמן תאונת הדרכים והיה עד לה באופן ישיר, בין באמצעות עדות ראייה או עדות שמיעה.

התנאי השלישי הוא הקרבה במקום ובזמן תאונת הדרכים. הקרבה יכולה לגרום לכך שאדם יוכר כמי שסבל מפגיעה נפשית כתוצאה מתאונת דרכים ולבסס אחריות לנזקים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד). תנאי רביעי ואחרון הוא חומרת הנזק שנגרם, שיכולה להוות גורם מכריע בזיהוי פגיעות נפשיות.

עו"ד גיא דויטש – איתכם ובשבילכם אחרי תאונת דרכים

אם אתם, או אדם שקרוב אליכם, הייתם מעורבים בתאונת דרכים – אתם רוצים את עורך הדין גיא דויטש. העדיפות העליונה של עו"ד גיא דויטש היא לספק ללקוחותיו שירותים משפטיים מקיפים ויעילים, המאפשרים להם להתמקד בהחלמתם ושיקומם. משרד עו"ד גיא דויטש מטפל בכל ההיבטים המשפטיים והבירוקרטיים הנדרשים בדיני נזיקין, ומבטיחים שלקוחותיו יקבלו את מלוא הפיצוי הראוי.

במשך למעלה מ-23 שנה, עו"ד גיא דויטש נאבק ללא לאות על זכויות לקוחותיו, ועושה כל שביכולתו כדי להשיג להם את הפיצוי הכספי המקסימלי , כל זאת תוך מתן ייצוג משפטי רגיש ומוצלח. במשרד עו"ד גיא דויטש מאמינים במתן יחס אישי מקצועי ומהימן ללקוחות, תוך שמירה על שקיפות מידע עימם ושמירה על מעורבותם לאורך כל התהליך על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית, בזמן הקצר ביותר.

סיכום נזק נפשי בעקבות תאונת דרכים

לסיכום, אם אתם או מישהו שאתם מכירים חווה תסמינים של פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, חשוב לפנות לעזרה מקצועית אצל פסיכולוג או איש טיפול מוסמך. בנוסף, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה נזיקין בכלל ובדיני תאונות דרכים בפרט – על מנת לקבל את הפיצוי שמגיע לכם.

אישה מדוכאת על חוף הים

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים