נפילה באוטובוס או ברכבת נחשבת תאונת דרכים - לאילו פיצויים אתם זכאים?

רבים מהנוסעים בתחבורה הציבורית אינם מודעים לכך כי במידה והם נפגעו כתוצאה מנפילה תוך כדי נסיעה או בעליה או ירידה מהרכב הציבורי הם זכאים לפיצויים. הן נפילה באוטובוס והן נפילה ברכבת (בד"כ כתוצאה מעצירה פתאומית)  מוכרות כפגיעה בתאונת דרכים ולכן הנפגע זכאי לקבל פיצוי בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. סכום הפיצויים מורכב מראשי נזק ממוניים עבור הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת וראשי נזק לא ממוניים על הכאב והסבל.

מה עושים מיד לאחר הנפילה?

נוסע שנפגע מנפילה במהלך נסיעה ברכבת או באוטובוס צריך לתעד את כלל פרטי האירוע. חשוב מאוד לשמור את כרטיס הנסיעה ולרשום את כל הפרטים של הנסיעה כולל מועד מדויק של האירוע, מיקום האירוע, החברה המפעילה, מספר הקו ופרטים של עדים לאירוע. יש גם לדווח מיידית על האירוע לגורם מטעם החברה המפעילה, כלומר לנהג האוטובוס או לסדרן ברכבת.

גם אם הפגיעה הראשונית בעת נפילה באוטובוס או ברכבת נראית קלה חשוב לפנות מיד לאחר האירוע לקבלת טיפול רפואי וזאת מכיוון שפגיעות קלות עשויות להתברר בהמשך כחמורות יותר ולכן פניה מוקדמת לבדיקה תוכל לבסס את הקשר בין הפגיעות לאירוע הנפילה. לאחר קבלת טיפול רפואי יש לשמור על כל התיעוד הרפואי, ולהמשיך בבדיקות המשך וטיפולים נדרשים בהתאם לצורך.

ממי לתבוע את הפיצויים?

בהתאם לחוק כל מפעיל תחבורה ציבורית נדרש להחזיק ביטוח חובה לנזקי גוף. כאשר הנוסע נפל בהיותו באוטובוס או ברכבת כמו גם, במהלך העלייה והירידה מכלי התחבורה, הגורם אותו אנו תובעים הוא חברת הביטוח של חברת התחבורה, כלומר החברה שהנפיקה את פוליסת ביטוח החובה  עבור רכבת ישראל או חברת האוטובוסים הספציפית.

נפילה ברכבת ובאוטובוס כתאונת עבודה

כאשר תאונת הנפילה ברכבת או באוטובוס אירעה בזמן נסיעה לעבודה, במהלך נסיעת עבודה או בדרך חזרה מהעבודה לבית הנפגע, היא עשויה להיחשב בנוסף גם כתאונת עבודה ובהתאם הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצויים גם מהמוסד לביטוח לאומי עבור כל ההוצאות הרפואיות, בהתאם לרמת הפגיעה. כך נפגע זה יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה עבור הימים שבהם הוא אינו יכול לשוב לעבודה (עד 91 ימים רצופים לאחר התאונה) ובהמשך לגמלת נכות מעבודה במידה ובתום 91 ימי הזכאות הנפגע אינו יכול לשוב לעבודתו הסדירה.

חברת הפנסיה או פוליסה פרטית

כאשר נפילה ברכבת או באוטובוס הובילה לאובדן כושר עבודה יתכן והנפגע יהיה זכאים לפיצויים גם בגין אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה בה הוא מבוטח. כך הדבר גם כאשר הנפגע בתאונת רכבת או אוטובוס מחזיקי בפליסה לאובדן כושר מחברת ביטוח באופן פרטי, הוא יוכל לתבוע בלי קשר לגורם האחראי למפילה ולפגיעה. על מנת לקבל את הפיצוי מחברת הביטוח, העמית נדרש להגיש תביעת פנסיית נכות ולהופיע בפני ועדה של חברת הפנסיה ללא קשר לתביעה מביטוח לאומי.

אנשי כוחות הביטחון

אנשי כוחות הביטחון המשתמשים בתחבורה ציבורית באופן שוטף חשופים לנסיעות צפופות וארוכות בהם ניתן הם עלולים ליפול ולהיפגע. גם אנשי כוחות הביטחון שנפלו בעת נסיעה בתחבורה ציבורית יכולים לקבל פיצויים מחברת הביטוח של כלי הרכב הציבורי כמו כל נפגע  אחר.

אנשי כוחות הביטחון זכאים לתמלוגים בהתאם להיקף פגיעתם ועליהם להתייצב בפני ועדה מטעם קצין התגמולים לבחינת הפגיעה. חיילים ואנשי כוחות הביטחון אינם יכולים לקבל פיצויים משני המקורות במקביל וכדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום לגבי האפיק המומלץ למיצוי הפיצוי המקסימלי.

ליווי משפטי למיצוי זכויות

אם נפגעתם כתוצאה מנפילה ברכבת או באוטובוס זה הזמן לפנות לעו״ד גיא דויטש. המשרד מתמחה בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו מנפילות בתחבורה ציבורית ותאונות ממגוון סוגים, והוא יוכל לסייע לכם לקבל פיצויים ממגוון מקורות שונים בהתאם למאפייני פגיעתכם, מקום האירוע והגורם האחראי למקרה.

אישה עומדת ליפול על פסי רכבת

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים