הגשת תביעת פיצויים לאחר תאונה

כל אדם שנפגע בגופו בתאונה, בין אם זו קרתה באשמתו ובין אם לאו, זכאי לקבלת כספי פיצויים בגין הפגיעות שנגרמו לו והשלכותיהן. להלן מספר המלצות בדבר הפעולות שעל הנפגע לנקוט לאחר התאונה על מנת להגדיל את סיכויי התביעה והפיצוי המגיע לו

מיד לאחר התאונה:

ראשית יש לפנות לטיפול רפואי מתאים בבית החולים הקרוב או במרפאת חירום ציבורית לקבלת אבחון וטיפול מקצועי בפציעה. במידה ואין באפשרות הנפגע להגיע בכוחות עצמו לממסד רפואי יש להזעיק צוות של מגן דויד אדום לזירת התאונה.
במהלך הטיפול יש להסביר ולתאר בצורה ברורה ומפורשות ככל שניתן את אופן ומידת הכאבים בכל איבר ואיבר ולוודא כי תלונותיכם תועדו במסמכים הרפואיים על-ידי הרופא המטפל.
יש לוודא קבלת עותק מכל מסמך ובדיקה המתבצעות במהלך הטיפול. המסמכים הרפואיים מהווים עדות מקצועית לחומרת הפגיעה הראשונית וחשיבותם רבה בהגשת תביעת נזיקין.
קבלת טיפול רפואי משלים:

לאחר קבלת הטיפול הראשוני בפציעה על הנפגע להמשיך את הליך הטיפול וההחלמה במסגרת הרפואה הקהילתית, כלומר במסגרת קופת החולים אליה הוא שייך. יש להקפיד ולפנות לרופאים המקצועיים בהתאם לסוג הפגיעה (אורטופדים, נוירולוגים וכד'.) לתאר את הפגיעה והכאבים מהם הנכם סובלים ולוודא שמירת כל המסמכים הרפואיים הנוספים, חוות דעת מקצועיות ובדיקות שיבצעו בהמשך הטיפול שכן אלו הינם חלק בלתי נפרד מתיק תביעת הפיצויים לאחר תאונת דרכים.

מידע ומסמכים לצורכי התביעה:

מסמכי הטיפול הראשוני – סיכום אשפוז מחדר מיון כולל העתק מדו"ח הפינוי הטיפול על ידי צוות מד"א שטיפל בפצוע בזירת התאונה.
עותק מכלל הבדיקות שבוצעו וחוות הדעת המקצועית שנכתבו בידי הרופא המטפל בטיפול הראשוני בבית החולים.

הפניות לרפואה מקצועית להמשך טיפול, מרשמי תרופות שנתנו על-ידי הרופא המטפל וכל מסמך רפואי נלווה – המלצות המשך טיפול, מסמכי אי כושר עבודה ותיעוד תלונות המטופל בפני הרופא.
אישור משטרה אודות מקרה תאונה – במידה והנפגע מסוגל (לצורך תביעת רכוש עתידית) יש לגבות מכל המעורבים בתאונה פרטים אישיים, שם הנהג, מספרי רכב פרטי פוליסת הביטוח, מספרי הרכב ומספרי רישוי, אם נמצאים עדים בסביבת התאונה כדאי לבקש את פרטי ההתקשרות עימם על מנת שניתן יהיה לגבות מהם עדות על שראו במהלך התרחשות התאונה. אם מצבו הרפואי של הנפגע לא מאפשר זאת, סביר כי צוות המשטרה שיגיע לזירת התאונה יתעד את הממצאים ויגבה עדויות מאלה שעדיין יהיו נוכחים בזירה. כך או כך יש לדווח על התרחשות התאונה למשטרה ולקבל אישור משטרה בו מצויינים פרטי הנפגע
המאשר את הודעתך.

הוצאות נלוות – הטיפול הרפואי ובכלל הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה מלווה בהוצאות כספיות לא מבוטלות. יש לתעד ולצרף לתיק התביעה כל הוצאה הקשורה לנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה – נסיעות לטיפולים רפואיים, ציוד רפואי נלווה, סיוע וסיעוד, תרופות, כל חשבונית או קבלה הנוגעת לתשלום בגין כל אחד מהדברים היא למעשה הוצאה שאפשר עליה לקבל פיצוי.
הפסד ימי עבודה כתוצאה מהפציעה ותהליך ההחלמה ממנה. יש לתעד את ימים אלה ולצרפם לתיק התביעה. יש לוודא כי תלושי השכר מבטאים הפסדים אלו.

בחירת ייצוג מתאים:

לקוח המעוניין בהגשת תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים, מומלץ לבחור עורך דין המומחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים. לפני שבוחרים ייצוג משפטי כדאי לבחון את עברו המקצועי של עורך הדין ולהגיע לפגישת ייעוץ בליווי כל החומר הרפואי והמסמכים הרלוונטיים לתביעת הנזיקין. עורך דין מנוסה יציג בפניכם את האפשרויות העומדות לבחירתכם ויעריך את הסיכויים לקבלת פיצויים בעקבות התביעה. בחירת ייצוג משפטי נכון בתביעת פיצוי לאחר תאונת דרכים צריכה לשים דגש על מקצועיות. עורך דין המטפל בתאונות דרכים יבדוק עבורכם את כדאיות הגשת התביעה וינחה אתכם היכן להגיש אותה. המלצות אלו מעורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים יש בהן כדי למקסם את גובה הפיצויים להם זכאי הנפגע.


המידע האמור הינו תמציתי וכללי, ואינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ או ליווי משפטי ספציפי, אשר מומלץ להסתייע בהם כדי להבטיח שמירה מלאה על זכויות המבוטח וקבלת הפיצוי והכיסוי הביטוחי המלא.

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים