תביעות נזקי גוף – המדריך המלא להגשת תביעה וקבלת פיצויים

דיני נזיקין הם נדבך חשוב במסגרת חוקי מדינת ישראל. על פי רוב, תביעות מסוג זה מכילות מגוון רחב של שאלות משפטיות, הנוגעות בתחומי משפט רבים לרבות, פגיעות גוף. הדרך הטובה ביותר לתבוע או לעמוד בפני תביעת נזיקין- תביעת נזקי גוף פיצויים וקבלת הכרה בביטוח לאומי, הינה ללא ספק שכירת עורך דין המתמחה בתחום זה של עולם המשפט. עורף דין נזיקין מכיר היטב את סוגיות הביטוח, מוסדות המדינה הרלוונטיים, ביטוח לאומי, מוסדות רפואיים ועוד. תביעת נזיקין כוללת בתוכה סוגיות רבות ומעורבים בה מוסדות רבים ולכן, תפקידו של עורך הדין לא פחות מקריטי בכל הקשור לתביעות נזקי גוף.

אודות תביעת נזיקין

תביעות שעניינן פגיעות גוף- תביעות נזקי גוף, הינן תביעות משפטיות המוגשות כנגד אדם פרטי או, מוסד ציבורי, בגין אחריות הנטענת לפגיעת גוף או, פגיעה נפשית שנגרמה לתובע. פגיעת הגוף יכולה להיגרם מסיבות מגוונות כגון: פגיעות ספורט, רשלנות רפואית, תאונות במסגרת מקום העבודה, תאונות דרכים, טביעה בים או בבריכה וכו'. בתביעת נזיקין שכזו שעיקרה נזקי גוף (תביעת נזקי גוף), חייב התובע להוכיח את הנזק הגופני שנגרם לו עקב תאונת דרכים, תאונת עבודה או, כל אירוע אחר, בהתאם לחוקי מדינת ישראל בנושא זה. שיעור הנזק הגופני צריך להיקבע על ידי גורם רפואי מוסמך ולקבל את אישורו של מומחה מטעם בית המשפט או ועדה רפואית של הביטוח הלאומי. את הנזק הגופני יתרגם המומחה לדרגת נכות רפואית ודרגה זו תהווה גורם מרכזי בקביעת גובה הפיצוי שיקבל התובע בגין תביעת נזקי גוף.

תחשיב הנזק

תביעות נזקי גוף המוגשות בבתי המשפט מתכללות ומחשבות את נתוני הנזק תחת הכותרת "תחשיב נזק". תחשיב הנזק מוגש על ידי הצדדים לאחר שגובה הנכות נקבעת ומטרתו, לתרגם לבית המשפט איך הנזק הרפואי שנגרם בתאונה השפיע וישפיע על התובע. בתיקים מורכבים של תביעות נזקי גוף יהיה צורך בהבאת עדים והצגת עובדות משפטיות, במטרה לחשב את הנזק ולקבוע את גובה הפיצוי. המטרה המרכזית של ההליך המשפטי בתביעות נזקי גוף היא, לאפשר לתובע למצות את זכויותיו בצורה הטובה והצודקת ביותר.

האם אתם זכאים להליך תביעת נזיקין?

במידה ואתם מאמינים שעומדת לזכותכם עילת התביעה, עליכם לגשת לעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ולקבל ממנו חוות דעת מקצועית באם כדאי לכם להגיש תביעת נזקי גוף. העבירו לעורך הדין את כל המסמכים שישנם ברשותכם לרבות, מסמכים רפואיים, צילומים של התאונה המדוברת, דו"ח משטרתי, צילומים רפואיים ועוד. בהתאם לכל הממצאים הנובעים מהמסמכים, יגבש עורך הדין את המלצתו עבורכם באם להגיש תביעת נזיקין בבית המשפט.

תהליך תביעת נזיקין-תביעת פיצויים בגין נזקי גוף

תהליך תביעת נזיקין כולל מספר שלבים: שלב ראשון, ליקוט ועריכת המסמכים הנדרשים. השלב השני, הגשת תביעת הנזיקין בבית המשפט (בית משפט שלום או בית משפט מחוזי, תלוי בסכום התביעה). את התביעה מומלץ לגבות בחוות דעת מקצועיות רלוונטיות (למעט בתביעות של נזק כתוצאה מתאונת דרכים). שלב שלישי, לאחר הגשתה של תביעת נזקי גוף, יגבש עורך הדין את האסטרטגיה שתוביל את הליך התביעה, במטרה למצות עד תום את זכויות התובע באותה תביעת פיצויים בגין נזקי גוף. עו"ד גיא דויטש מתמחה בניהול תביעות נזיקין, ותביעת פיצויים בגין נזקי גוף . עו"ד גיא דויטש יגיש את תביעתכם בצורה המיטבית ביותר לבית המשפט.

הצדדים לתביעה

ראשית, לפני שמתחילים בתביעת נזקי גוף- מאוד חשוב להבין מיהו נשוא התביעה, האם מדובר ברופא, מוסד רפואי, אדם פרטי שפגע בכם כתוצאה מתאונת דרכים, המעסיק שלכם שאחראי על תאונת עבודה שארעה לכם, ובקיצור, מי הנתבע בהליך תביעת פיצויים בגין נזקי גוף?

  • תאונת דרכים – במקרה של תאונת דרכים כהולכי רגל שנגרמו לו נזקי גוף פיצויים-אתם תתבעו את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. במידה והתאונה הייתה כשנהגתם או נסעתם בכלי רכב התביעה תוגש כנגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה.
  • רשלנות רפואית – במקרה של רשלנות רפואית, הרופאים עצמם והמוסדות הרפואיים מבוטחים על ידי חברות ביטוח המייצגות אותן בהליך המשפטי. במקרים של מוסדות מדינה, תייצג אותן חברת הביטוח הממשלתית. גופים אלה ישכרו כמובן גם את שירותיו של עורך דין מומחה.
  • תאונות עבודה – במקרים של תאונות עבודה קיימות מספר אופציות להגשתה של תביעת נזקי גוף. האחת, המוסד לביטוח לאומי, השנייה, במקרה וקיימת רשלנות של המעסיק, אתם יכולים להגיש במקביל תביעה גם כנגדו, שלישית במידה ויש לנפגע פוליסת תאונות אישיות יש לתבוע אותה. הרביעית פוליסת אובדן כושר עבודה או ביטוח מנהלים וכן פוליסות פנסיה למיניהן כוללות פיצויים נזקי גוף שמהותם בגין אובדן כושר עבודה.
תביעות נזקי גוף קבלת פיצוי בתביעת נזקי גוף-נזיקין

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

שתפו מאמר זה עם חברים
גיא דויטש, עו"ד ונוטריון

חבר לשכת עורכי הדין משנת 2000 ונוטריון משנת 2010. עו"ד גיא דויטש בעל ניסיון מוכח ומוצלח של למעלה מ-24 שנים, בייצוג אלפי לקוחות בתביעות נזיקין וביטוח.

לעו"ד דויטש התמחות בייצוג נפגעים עם נזקי גוף קשים ומורכבים, שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות אופנוע ודו גלגלי (פלת"ד), נפגעי תאונות עבודה, נפגעי רשלנות רפואית, פציעות ספורטאים מקצועיים ו"חובבים", תביעות לתגמולי ביטוח במסגרת פוליסות אבדן כושר עבודה, פוליסות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא, תאונות ברשות הרבים לרבות תביעות כנגד רשויות מקומיות, תביעות סיעוד, תביעות כנגד ביטוח לאומי וכיוצ"ב.

בנוסף, במהלך השנים ייצג עו"ד דויטש בהצלחה רבה תיירים מאירופה וארה"ב בתביעות נגד חברות ביטוח בישראל, בגין נזקי גוף קשים ומורכבים שנגרמו להם בתאונות במהלך שהותם בישראל. 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לכם
מלאו את הפרטים
ועורך דין גיא דויטש יצור קשר בהקדם​​
או חייגו:

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אתכם

אל תוותרו על הפיצויים שמגיעים לכם!
לבדיקת זכויותיכם ללא התחייבות השאירו פרטים